Pengikut

Sabtu, 16 Julai 2011

PAS Semakin Desperate..dan Hilang Tumpuan


Semenjak Rakyat Malaysia berjaya menggagalkan ancaman rusuhan haram kali kedua minggu lepas, Nampaknya Parti Melayu PAS menjadi semakin susah hati, mengelabah dan sudah hilang tumpuan.


KUALA LUMPUR, 15 Julai: Lajnah Antarabangsa Dewan Pemuda PAS Pusat menggesa Kerajaan Malaysia supaya bersikap profesional dalam menyantuni pelajar-pelajar yang bersama-sama menyokong rakyat Malaysia di Kuala Lumpur serta 25 bandar utama seluruh dunia yang berhimpun menuntut 8 tuntutan rakyat bagi pilihanraya yang bersih dan adil. (Sumber harakahdaily)

Keadaan ini akan bertambah sukar apabila  Jabatan Penuntut Malaysia (JPM) di Kaherah telah memberi peringatan akan menarik balik pemberiabn zakat dan biasiswa daripada para pelajar berdegil untk berhimpun di Dataran Hayyu Asyier, Kaherah Sabtu.

Pandangan Laksamana:

Para pelajar ini telah mencemarkan nama baik Malaysia kerana hampir seliuruh dunia Arab menghormati dan kagum dengan pencapaian negara kita.

Para pelajar ini menunjukkan contoh buruk dan tidak bersyukur kepada Allah dan berterimakasih kepada kerajaan yang berusaha keras membantu mereka meningkatkan ilmu pengetahuan hingg ke luar negara.

Pemberian zakat kepada para pelajar adalah berdasarkan asnaf dan hukum. Kebajikan ini hanya berlaku kerana Malaysia ditadbir oleh sebuah Kerajaan yang dipilih oleh Rakyat. Mandat ini ditunaikan dengan penuh tanggungjawab tanpa dipengaruhi oleh sentimen politik.  

Bagaimanapun Gerombolan Pakatan Pembangkang, terutamanya Paerti Melayu PAS sentiasa berusaha menghasut pemikiran pelajar di luar negara ke arah membenci kerajaan tanpa alasan yang wajar. PAS begitu berminat menjadikan para pelajar kita golongan parasit yang memalukan. 

PAS berharap para pelajar yang berjaya dihasut ini akan kembali ke tanahair dan menjadi kaldai politik mereka.

Nampaknya setelah Rakyat Malaysia berjaya menggagalkan perhimpunan para penghasut haram mingggu lepas, PAS semakin susah hati kerana jelas telah ditolak. Bukan sahaja oleh Kuasa Rakyat tetapi juga oleh ahli-ahli dan penyokongnya sendiri.

China DAP akan mencari fatwa baru untuk memberi panduan kepada perjuangan Parti Melayu PAS yang kini nampaknya sudah begitu tegar menganut fahaman Khawarij-Komunis



1 ulasan:

Pemuda TG berkata...

Semoga penyokong2 pas berubah dan kembali bersatu dan tidak berkiblatkan dapig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...