Pengikut

Jumaat, 17 Disember 2010

PKR Dukung Biawak Hidup yang Bernama Nuar Berahim

 
PKR Mendukung Biawak Hidup Bernama Nuar Berahim

Para penyokong PKR telah mula merasakan bahang kepanasan untuk menghadapi PRU ke-13. Mereka dalam dilema kerana menyokong parti yang tidak berwibawa. Semakin ramai di antara mereka sudah mula berkira-kira untuk membuat keputusan samada terus menyokong atau meninggalkan parti murahan yang memperjuang nafsu Nuar Berahim semata-mata.

Dunia siber menjadi pemankin proses kematangan pemikiran rakyat. Tidak mungkin lagi ahli dan penyokong disekat dan diarah hanya membaca Suara Keadilan sahaja. Fakta dan kebenaran sentiasa berada di alam maya yang boleh dicapai bila-bila masa. 

Sebaik sahaja Nuar Berahim beraksi semula di pentas politik, para penyokongnya terpukau dengan syarahan dan pidato retoriknya. Strategi muafakat dengan DAP dan PAS yang juga merupakan parti murahan, disokong pula oleh kelemahan Pak Lah, menyebabkan mereka dapat menafikan 2/3 penguasaan BN di Parlimen di samping berjaya menawan 5 buah negeri.

Tetapi selepas itu, apa yang Nuar Berahim lakukan?

Dia terus menipu, berbohong, putarbelit, temberang dan memperboboh-bodohkan pengikutnya sendiri. Malah ahli dan penyokong PAS juga turut diperbodohkan seperti lembu dicucuk hidung. Manakala kaum China tersenyum memandang perilaku bodohnya yang menikam bangsanya sendiri

Seluruh rakyat Malaysia tahu perbuatan Nuar Berahim ini hanya menguntungkan DAP yang begitu konsisten dalam perjuangan mengangkat martabat dan survival kaum China. Nuar Berahim rasa dia bijak tetapi tidak sedar kebodohannya itu dengan senang diperalatkan oleh DAP.

Kerana itulah berbondong-bondong rakan karib, penyokong tegar dan pemimpin kanan PKR meninggalkannya. Hakikatnya mereka bukan sahaja meninggalkan PKR tetapi membelasah Nuar Berahim yang meletakkannya sebagai manusia yang tidak bermaruah, tidak boleh dipercayai dan tidak boleh dibuat kawan.

Yang tinggal hanyalah sekerat dua sahabat setiakawan yang mengenang budi padanya, dibantu oleh penyokong-penyokong jalanan yang mudah dibakar semangat mereka untuk berdemonstrasi dan membuat kacau bilau.

Kini semakin hari semakinn susut sokongan dari bawah. Kalau adapun yang tinggal hanyalah samseng-samseng yang sedia memporak-perandakan mesyuarat dan pemilihan partinya.

Mengapakah ini berlaku? 

Segalanya-galanya kerana diri Nuar Berahim yang sebenar telah diketahui ramai. Kalau dahulu dia berjaya melindungi diri sebenarnya di sebalik lakonan warak dan karismanya, tetapi segala-galanya sudah terbongkar, terdedah dan terus terbentang satu persatu.

Parti digunakan untuk kepentingan dirinya sendiri yang penuh berlumuran dengan masalah demi masalah. Ahli dan penyokong dikerah untuk menyelesaikan masalahnya dengan apa cara sekalipun.

Nuar Berahim menjadi biawak hidup dalam PKR
yang perlu didokong oleh penyokongnya.     

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...