Pengikut

Khamis, 16 Jun 2011

Ambiga Sreenevasan: Gigih dan Focus

Keynote speaker: Bar Council chairman Ambiga Sreenevasan 
ushering Abdullah into the hall in Kuala Lumpur on Thursday.

"IT IS an honour and a pleasure for me to be here tonight. 
I would like to thank the Bar Council for giving me 
the privilege of addressing this illustrious gathering..."
- Abdullah Badawi

Laksamana panjangkan pandangan rakan-rakan bloggers berkaitan isu yang sedang diaminkan oleh Ambiga Sreenevasan yang disokong kuat oleh Parti Melayu Pas dan Nuar Berahim. Manakala parti Racist China DAP terus mengaturkan agenda dan strategi yang begitu bijak, rapi dan berterusan.

Strategi mereka telah berjaya dengan menguasai 5 buah negeri dan memusnahkan 2/3 majoriti UMNO-BN.

Ikuti penulisan dari Kitagempur.com 


Nampaknya isu BERSIH semakin panas. Mendapat liputan meluas daripada semua pihak. Ada diantara NGO yang mahu menyaman penganjur andai ianya diteruskan kerana akan melibatkan kerugian kepada sesetengah pihak. Walaupun begitu Pengerusinya S.Ambiga tetap mahu meneruskan perhimpunan itu. 

Siapa sebenarnya S.Ambiga ini? Beliau adalah bekas Presiden Majlis Peguam. Beliau jugalah peguambela kepada Lina Joy dan juga pendokong IFC ( Interfaith Commision) dan jangan kita lupa beliaulah yang menyeru rakyat Sarawak supaya berhimpun sepertimana rakyat Mesir lakukan.

Pembantu beliau adalah seorang Melayu yang memperbodohkan diri sendiri semata-mata kerana kepentingan politik. Lebih menarik kenapa 2 orang yang begitu fanatik dengan agama masing-masing boleh bergabung tenaga untuk menghuru-harakan negara. Tidakkah bodoh apabila seorang yang berpaksikan satu parti yang dikatakan memperjuangan agama Islam boleh menjadi anjing belaan kepada seorang bangsa pendatang yang sememangnya anti- Islam.

Jawapan yang aku dapat hanya satu. Pengerusi IFC ini melihat kemampuan Mat Sabu untuk memanggil anjing belaan yang berpayung kepada parti PAS untuk memastikan perancangannya berjaya. Aku yakin majoriti yang hadir nanti adalah daripada golongan orang Melayu. Jauh sekali kita akan dapat melihat satu kelompok besar bangsa pendatang seperti Cina ataupun India. Kalau ada hanyalah mereka-mereka yang menjadi anjing belaan kepada pemimpin-pemimpin PKR ataupun DAP.

Orang Melayu jangan jadi bodoh apabila menyokong perjuangan seorang bangsa pendatang yang secara jelas sebagai seorang Anti- Islam.Kenapa perlu kita menjadi balaci kepada seorang Anti-Islam walhal kita masih ada ramai lagi khalifah yang lebih layak,

Blogger Ujang Ranggi

Blogger Pendita Kain Singkat

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...