Pengikut

Jumaat, 11 Mac 2011

Cara Atasi Saman Ekor: Pas Sedekah 100 Kampit Beras Recycle.


Pas terpaksa mengagihkan 100 kampit beras recycle untuk membantu dan membela rakyat Kelantan menghadapi tekanan akibat saman ekor.

Beras-beras recycle ini dimasukkan ke dalam bungkusan plastik baru yang siap dicetak dengan jelas dan font besar label "Skim al-it'Am"  diikuti dengan label "Kerajaan Negeri Kelantan".

Dengan agihan bantuan ini, yang disampaikan sendiri oleh Menteri Kanan Kerajaan Negeri Kelantan, Husam Musa, kerajaan Pas Kelantan berharap rakyat telah mendapat pembelaan yang sewajarnya sesuai dengan janji 100 hari dan Buku Jingga.

Sumber petikan: Kelab Greenboc

Salor, Kelantan - Lebih 100 orang rakyat di DUN Salor yang terdiri dari warga tua, orang kurang upaya, anak yatim, golongan miskin yang layak telah menerima bantuan beras percuma melalui Skim Al-It'Am kerajaan negeri Kelantan .

Skim Al-It'Am yang dioperasikan oleh kerajaan negeri Kelantan di seluruh DUN dalam negeri kelantan adalah untuk membantu meringankan beban rakyat yang amat memerlukan bantuan dan pembelaan tambahan pula semasa era kenaikan barangan makanan dan minyak serta pelaksanaan kutipan saman ekor.

...Datuk Husam Musa sedang bersedoqah...
..langkah memenuhi janji Buku Jingga Gerombolan Pakatan Pembangkang

Kerajaan Parti Melayu Pas akan meneruskan dasar "sadoqotuljariah" ini untuk merealisasikan Buku Jingga yang dikatakan hanya 1% sahaja daripada kandungan Buku Jingga. Husam berharap rakyat akan dapat menerima lagi sebanyak 99% nikmat Buku Jingga di masa depan. 


Manakala Kerajaan Parti China DAP Pulau Pinang pula akan terus memberi sedoqah kepada warga tua untuk membantu meningkatkan syiar Islam setaraf dengan zaman Rasulullah.


3 ulasan:

Laksamana Bentan berkata...

Anak Jawa berkata...
hahahaha.... belawok belawok.
itu di kelantan, guna beras recycle, di kedah, ada sorang hero ni, keje dia bagi beans je untuk ganti saman ekor. hehehehe... Mahfuz Bean.

Tanpa Nama berkata...

Kalau aku jadi rakyat Kelantan mintak lagi dengan kerajaan kelantan sebab mereka dah berduit hasil jual tanah ladang rakyat dan hasil balak lepas tu undi kerajaan UMNO baru padan muka pemimpin PAS kelantan yang asyik nak penuhkan kocek mereka. hik hik hik

Alhamdulillah berkata...

Salam Perjuangan,

Mohon Hebahkan Ceramah Ummi Hafilda dan Rahimi serta demontrasi secara aman mendesak Anwar menyerahkan DNAnya kepada pihak pendakwa untuk dibandingkan dengan DNA lelaki 'Y' di Arena Square Batu Gajah pada hari ini jam 10.00 pagi hingga 01.00 tengahari. Semua blogger dan pembaca blog dijemput hadir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...