Pengikut

Khamis, 10 Februari 2011

AGENDA SULIT! Niat Gerombolan Pembangkang Selangor Yang Sebenar Semakin Menyerlah


Pemerintahan Khalid Gagap adalah di bawah arahan Pasihat Ekonomi, iaitu Bekas Banduan Nuar Berahim.

Hingga kini Khalid masih menunjukkan penentangan terhadap perkenan Tuanku Sultan Selangor atas lantikan Dato' Khusrin sebagai SUK Kerajaan Negeri. Khalid sengaja mengelak dan melengah-lengahkan  majlis angkat sumpah simpan rahsia.

Diberitakan pula Khalid sedang mengatur dua jenis mesyuarat Exco Negeri. Satu jenis yang boleh dihadiri dan satu lagi tdak bioleh dihadiri oleh SUK.

Memang pelik tindakan luar biasa Khalid dalam mentadbir sebuah negeri yang telah dimajukan oleh UMNO-BN ini. Tetapi rakyat sudah sedia maklum, apa sahaja tindakan Khalid adalah stamp pad daripada tindakan Nuar Brahim dan sekutu DAPnya.

Penentangan Gerombolan Pembangkang terhadap  perlantikan Dato' Khusrin adalah isu politik, bukan isu penbtadbiran atau perundangan. Mereka bimbang Ketua Penjawat Awam negeri itu tidak mahu mengikut telunjuk politik, kerana bukan pilihan parti mereka.


Di sini rakyat telah mula memahami bahawa "telunjuk-telunjuk" Gerombolan Pembangkang sebenarnya ingin melakukan AGENDA SULIT dalam pengurusan dan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor.

Sepatutnya Dato' Khusrin yang berasa bimbang kalau-kalau Kerajaan Selangor tidak mahu bekerjasama dengannya kerana beliau adalah penjawat awam. Tetapi perkara sebaliknya berlaku di mana Exco Kerajaan negeri pula yang takut kepada Dato' Khusrin sehingga perlu bermesyuarat secara bersembunyi dan sulit. 

Dipetik dari: GERAKAN TIMUR

Akhirnya, Datuk Khusrin akan mengangkat sumpah rahsia namun tarikhnya masih lagi menjadi teka-teki.  Mengapa menjadi teka-teki, kerana otak jahat kerajaan DAPigs pimpinan Kalid Gagap sedang memikirkan cara terbaik untuk meminimakan penglibatan Datuk Khusrin dalam pentadbiran negeri.  Kalid sedang merangka plan untuk membahagikan mesyuarat exco kepada dua bahagian: mesyuarat yg boleh dihadiri oleh Datuk Khusrin dan mensyuarat yg tidak boleh dihadiri.  

Kini Khalid meletakkan rakyat pada tahap kecurigaan yang boleh membawa kepada ketidakpercayaan. Seluruh Rakyat akan memberi fokus kepada tingkahlaku Gerombolan Pakatan Pembangkang yang sedang menjalankan AGENDA SULIT di negeri mereka.

Sayang anggerik bunga di hutan,
Patah tangkai terkulai layu;
Cantik muka di wajah kelihatan,
Buruk di hati siapa yang tahu.

Sudah buruk kain dipakai,
Buat penutup atas kepala;
Ke mana sudahnya alur sungai,
Terkepung lesu di pintu kuala.

-Allah sentiasa bersama yang benar.



1 ulasan:

Pemuda TG berkata...

Salam Bro Laksamana Bentan,
Memang itulah niat mereka untuk menghalang datuk Khusrin untuk dari mengorek rahsia mereka...

Mohon dilink ke blog Tuan
http://pemudatg.blogspot.com
http://pemudatg1.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...