Pengikut

Ahad, 27 Februari 2011

HEBOH!!. Anjing DAP masuk ke dalam Mesjid Desa Purun, Kerdau.


Haiwan politik peliharaan parti China DAP dilaporkan telah masuk ke dalam Mesjid Desa Purun, Kerdau.

Peristiwa itu telah mendapat perhatian Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal semua mesjid dan surau di dalam negeri Pahang. Untuk pengetahuan pembaca, di dalam DUN Kerdau sahaja  kerajaan yang ditunjangi oleh UMNO-BN telah membina sebanyak 22 buah Mesjid untuk umat Islam beribadat dan meningkatkan syariat dan mengembangkan syiar agama Islam.

Bagaimanapun usaha murni kerajaan membina perpaduan di kalangan umat Islam, sering dikhianati oleh PAS, sebuah Parti Melayu yang tidak pernah diterima dan semakin dibenci oleh rakyat. Parti Melayu Pas ini bergerak dengan menjadikan agama Islam sebagai modal dan alat politik dan sentiasa menjadikan mesjid dan rumah ibadat Islam sebagai sasaran pengkhianatan mereka.

Peristiwa menceroboh mesjid untuk dijadikan alat politik paling terbaru telah berlaku di Kerdau, yang sedang menghadapi Pilihanraya Kecil.

Petikan dari harakahdaily
Dalam Dun Kerdau terdapat 22 buah masjid, antaranya Masjid Bandar Kerdau, Masjid Seri Ketumbit, Masjid Jengka 22, Masjid Jengka 23, Masjid Jengka 25, Masjid Rumpun Makmur, Masjid Teluk Sentang dan Masjid kampung Desa Purun.
Di Masjid Rumpun Makmur, hasrat beberapa AJK masjid itu untuk meminta Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat menyampaikan tazkirah sebelum solat Jumaat, kelmarin turut tidak kesampaian ekoran perkembangan itu.
Bagaimanapun mereka berjaya meminta Nik Aziz membaca doa dan menyampaikan tazkirah ringkas sejurus selepas sembahyang Jumaat selesai. PAS dijangka akan memberi respon berkenaan perkembangan tersebut dalam sidang media sebelum tengahari ini. 

Petikan berita di atas membuktikan betapa rakusnya Pas menggunakan mesjid untuk memecahbelahkan perpaduan umat Islam yang telah sedia terbina. 

Ustaz politik seperti Nik Aziz sering digunakan sebagai keldai dungu menceroboh sesuka hati ke mesjid-mesjid tanpa menghiraukan perbuatan itu adalah bertentangan dengan ajaran agama Islam.

Dari sudut pengurusan mesjid dan surau pula, didapati Parti Melayu Pas sangat berminat menyusupkan anasir-anasir jahat menduduki barisan AJK untuk membantu melaksanakan agenda parti mereka.


Perkembangan ini sangat manarik minat Parti China DAP kerana proses memecahkan perpaduan umat Islam dapat dilakukan dari dalam tubuh umat Islam itu sendiri. Parti Melayu Pas dilihat amat bersunguh-sungguh melaksanakan agenda Parti China DAP untuk memastikan umat Islam tidak bersatu padu dan sentiasa bertelagah sesama sendiri.

Parti China DAP berasa amat yakin dengan peranan yang dimainkan oleh Parti Melayu Pas. Usaha  memusnahkan kuasa politik yang ada di tangan umat Islam akan menjadi kenyataan. Cita-cita menggantikan Perlembagaan Persekutuan dengan perlembagaan Malaysian Malaysia ciptaan Parti China DAP akan lebih cepat mendapat kejayaan.

Jelaslah bahawa Parti Melayu Pas adalah haiwan politik ternakan DAP yang mudah dikerah melakukan pengkhianatan kepada umat Islam termasuklah menceroboh, mengotorkan dan mencemar mesjid dan surau tempat ibadat umat Islam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...