Pengikut

Isnin, 4 Oktober 2010

Raja Petra Gasak Nuar Berahim, Nik Aziz pulak Ketar Lutut


Mesyuarat PKR bercempera, berantakan dan penuh dengan elemen keganasan.

Saifudin Nasution dan Azmin cuba meliwat UMNO
Khalid Ibrahim gasak Saifudin Nasution
Ng Lum Yong tibai Azmin
Azmin Ali sodomise Khalid Ibrahim
Ahli dan penyokong PKR lanyak kerusi dewan
Raja Petra hentam Nuar Berahim.

Tak pasal-pasal pulak Nik Aziz yang ketar lutut di Galas.

Beginilah senario Gerombolan Pakatan Pembangkang yang dilihat hanya layak menubuhkan Kerajaan bawah Pokok. Tentulah tak lama lagi mereka akan bina Tugu Peringatan yang kemudiannya akan dipecah-pecahkan oleh rakyat sendiri.

Rasa nak tergelak bila Azmin dan Saifudin sesedap mulut menuduh UMNO yang mengharubirukan mesyuarat pemilihan mereka. Tiba-tiba Khalid dengan fasih (tak gagap) menyanggah bahawa itu bukan kuerja UMNO atau mana-mana pihak lain:

Menteri Besar Selangar, Tan Sri Khalid Ibrahim berasa kecewa dengan insiden pergaduhan yang berlaku semasa proses pengiraan undi pemilihan PKR di semua cabang termasuk cabang Sabak Bernam malam tadi dengan menyifatkan ia sebagai pengajaran berguna dalam menguruskan pemilihan parti pada masa akan datang berdasarkan prinsip-prinsip keadilan sebagaimana yang diamalkan oleh UMNO selama ini.
Bukan Kerja UMNO - Khalid Ibrahim nafikan tuduhan Saifudin Nasution
Beliau menyalahkan anggota parti yang tidak matang, tidak demokratik dan tidak adil kerana tidak mahu menerima keputusan pemilihan sama ada kalah atau menang berdasarkan keputusan kertas undi.

"Dalam kempen juga, ia mesti dilakukan dengan tertib, tidak boleh mencerca lawan sebaliknya berbincang bagaimana calon boleh meningkatkan prestasi parti. Lihatlah sistem keadilan yang diamalkan oleh UMNO selama lebih 60 tahun dalam menguruskan parti mereka.

"Saya percaya sudah tentu rakyat berasa tertipu, dibohongi dan hilang kepercayaan kepada parti PKR" katanya yang ditemui ketika meninjau proses pemilihan PKR Cabang Kuala Selangor di Stadium Tertutup, di Kuala Selangor hari ini.

Manakala bekas ahli Pimpinan Tertinggi PKR, Ng Lum Yong mendedahkan Jumaat lepas pita pengakuan Presiden Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis), Ramlan Abu Bakar yang telah ditugas Naib Presiden PKR, Azmin Ali untuk menjatuhkan Menteri Besar Selangor,Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Baca Utusan Malaysia

Lain pulak halnya dengan Nik Aziz. Harapannya supaya PKR dapat membantu mempertahankan DUN Galas sudah terbarai. Nik Aziz tahu rakyat sudah menolak PKR, membenci Nuar Berahim dan mula meminggirkan PAS.

Rakyat semakin sedar bahawa selama ini, samada DAP atau PKR, sama sahaja, kaki penipu. Sebab itu mereka serasi bekerjasama dengan PAS yang juga pakar putarbelit ayat al-Quran, juga bertujuan berbohong untuk dapatkan undi.

Raja Petra kaki kelentong pun tak sanggup nak tolong Gerombolan Pakatan Pembangkang di DUN Galas. Nik Aziz mula ketar lutut dan mula terasa gelombang kebangkitan rakyat menolak Gerombolan Pakatan Pembangkang.

Bagimanapun...

Tian Chua dan DAP kelihatan begitu steady. Syok tengok Melayu PKR dan Melayu Pas menghakis kuasa politik bangsanya sendiri.

Anda juga berminat membaca:

  1. Raja Petra Alat Politik Murah Yang Semakin Tidak Laku
  2.  Pas Sudah Mulakan Indoktrinasi Menanam Kebancian




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...