Pengikut

Jumaat, 8 Oktober 2010

Pas Dah Bersedia Untuk Kalah Di Galas dan Kelantan


...terus merampas hak rakyat untuk menambah kekayaan kroni parti.

Pas sudah bersedia untuk mengalami kekalahan walaupun belum bersedia untuk menyertai pilihanraya kecil DUN Galas secara demokratik.

Dari Harakah dipetik dari Malaysiakini

"Ada ketika Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mahu peratusan keluar mengundi lebih ramai, namun dalam masa yang sama hari mengundi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Galas diadakan pada hari bekerja"....

Sumber: Harakahdaily
Hazayani Zakaria   


KUALA LUMPUR, 7 Okt: PAS mengingatkan Umno Barisan Nasional agar tidak menabur janji pada pilihan raya kecil (PRK) Dun Galas....

Demikianlah mentaliti pemimpin dan pengikut Partai Islam Semalaysia dalam banyak hal yang melibatkan Suruhanjaya Pilihanraya kita.

Awal-awal lagi Pas sudah memberitahu ahli dan penyokongnya bahawa parti itu akan kalah kerana SPR sengaja memilih tarikh yang akan menyebabkan Pas kalah.

Pas juga telah melarang UMNO mengumumkan manifestonya yang pasti akan mengandungi program-program untuk kebajikan rakyat. Tujuan Pas amat mudah. Pas amat bimbang rakyat akan menyokong UMNO-BN kerana Pas telah gagal membawa apa-apa kemajuan di Kelantan.

Jelaslah Pas terlupa bahawa pengundi di DUN Galas telah berpengalaman untuk keluar mengundi walau pada tarikh apa pun diadakan pengundian.

Pas juga terlupa bahawa tujuan rakyat keluar mengundi adalah untuk memilih kerajaan yang akan membawa kemajuan dan pembangunan. Oleh itu apabila Pas melarang UMNO-BN menyatakan program-program membela rakyat semasa berkempen nanti, jelaskan amat merunsingkan mereka kerana rakat telah membuka mata dan minda terhadap kegagalan dan penyelewengan Pas selama 20 tahun di Kelantan.

Gelombang rakyat menolak kepimpinan Pas bukan sahaja berlaku dan di kesan di Galas. Seluruh Kelantan dan tanahair telah kelihatan "signal" yang sangat jelas. Hal ini menyebabkan Pas dan rakan pembangkangnya semakin tersepit dan kehilangan punca.

Kesilapan Pas paling besar sekarang ialah merampas bantuan duit Petronas dari terus dinikmati oleh rakyat. Pas amat marah kerana duit Petronas tidak diberi kepada Pas sebaliknya disampaiakan kepada rakyat melalui program-program pembangunan dan kebajikan Kerajaan Pusat.

Rakyat Kelantan sudah lama berpendapat bahawa duit Petronas adalah untuk rakyat dan bukannya untuk Parti Pas.

Seterusnya, kita akan sama-sama melihat bagaimana pekerja-pekerja pilihanraya Pas akan mengganas samada dalam bentuk menyebarkan fitnah atau fizikal semata-mata untuk menentukan pengundi dipaksa menyebelahi mereka.

Sebagaimanna biasa, Pas telah bersedia dengan taktik prangsaraf kotornya beserta dengan memperalatkan agama Islam pada tahap maksimum.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...