Pengikut

Selasa, 28 Disember 2010

Lim Kit Siang dan DAP Terus Mara


Lim Kit Siang Terus Mara Membawa DAP Hidup Di Pentas Politik Malaysia.

Sumber: blog.limkitsiang.com/

Najib is denying the undeniable when he claimed his 1malaysia slogan is not political.

The Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak is denying the undeniable when he claimed that his 1Malaysia concept is not political but a tool to foster unity among the different communities for nation-building.

Najib cannot deny that in the 20 months since the introduction of Najib’s “1Malaysia, People First, Performance Now” slogan, instead of giving Malaysians a new sense of being Malaysian, the reverse has taken place....

 Mengapa DAP terlalu marah dan asyik mengajak rakyat mempertikaikan 1Malaysia?
Adakah disebabkan 1Malaysia itu idea Perdana Menteri DS Najib?
Atau konsep 1Malaysia itu mengukuhkan lagi konsep Perikatan dan Barisan nasional di hati Rakyat?

Jawapannya agak mudah jika kita melihat asas-asas perjuangan cauvinistik-racist yang begitu extreme yang diamalkan oleh DAP selama ini.

Musuh utama DAP adalah perpaduan rakyat pelbagai kaum di Malaysia. Mereka terpaksa berusaha gigih untuk memecah-belahkan perpaduan kaum.

Sebab itu DAP sejak dari dahulu lagi mencari isu-isu perkauman untuk menarik perhatian dan membina emosi kebencian di kalangan kaum China dan India. Benteng agama dan maruah bangsa menyebabkan mereka gagal mempengaruhi masyarakat Melayu.

DAP dan Lim Kit Siang tahu bahawa perpaduan kaum adalah rahsia kejayaan UMNO-BN selama ini. Walaupun UMNO menjadi tulang belakang parti pemerintah bersama komponen BN yang lain, tetapi semangat perkongsian telah berjaya memacu kejayaan negara dan kehidupan rakyat pelbagai kaum.

DAP amat faham bahawa keunikan dan kepelbagaian yang terdapat dalam masyarakat Malaysia boleh dijadikan "bom jangka" di atas pentas politik cauvinistik-racist yang dianuti mereka. PRU ke-12 membuktikan sokongan kaum China telah bertambah dan memperlihatkan keruntuhan kuasa dan pengaruh MCA serta MIC di kawasan kaum China sebagai penentu.

Tetapi DAP dan Lim Kit Siang juga faham bahawa untuk meruntuhkan dominan UMNO dan melenyapkan pengaruh parti keramat itu, sokongan dari kaum amat Melayu diperlukan.

Dalam hal ini, kesediaan Pas melacurkan parti dan meninggalkan matlamat Islam dalam arahtuju perjuangannya, telah banyak membantu DAP mencapai cita-citanya. Ahli-ahli Pas dengan begitu taksub telah melaksanakan cita-cita DAP ini tanpa menyedari maruah mereka sebagai seorang Muslim telah sama bergelumang dalam kandang ternakan DAP ini. Pas sanggup lakukan apa sahaja asalkan perpaduan kaum ini dapat dipecahkan.
Dalam masa yang sama DAP berjaya menggunakan Nuar Berahim secara total. Bukan sahaja Nuar Berahim, tetapi habis semua anak isterinya melibatkan diri untuk menjayakan cita-cita DAP. Pengikut dan penyokong Parti keluarga itu juga tidak segan silu memperbodahkan diri melaksanakan grand design yang dicatur oleh DAP.

Hari ini, setelah DS Najib dan rakan-rakan pemimpin komponen BN memperteguhkan kepaduan dan permuafakatan, DAP kelihatan menjadi seperti cacing kepanasan dan kehilangan punca modal politiknya.
Sebab itu DAP dan Lim Kit Siang terus menerus mengelirukan pemikiran rakyat mengenai 1Malaysia yang sudah semakin difahami dan diterima.

Satu Malaysia adalah hasil Gerakan Rakyat Malaysia.
DAP dan Lim Kit Siang pasti kecewa dan hanyut dengan anti nasionalnya. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...