Pengikut

Selasa, 7 September 2010

Perlukah Melayu Terus Ditekan?


MELAYU DAN BUMIPUTERA
ADALAH KAUM YANG SAH DI BUMI INI

PERLUKAH KAUM CHINA YG RACIST-CAUVINIST
TERUS MENERUS MENGANCAM KITA??
APAKAH SALAH KITA??
ADILKAH SIKAP POLITIK INI??

SETELAH MELAYU DAN BUMIPUTERA
MENGORBANKAN BANYAK PERKARA
UNTUK MERAIKAN MEREKA DIBUMI INI
INIKAH BALASANNYA??

MARILAH KITA HIDUP HARMONI
SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA
YANG BIJAK DAN BERPANDANGAN JAUH.

Baca seterusnya:

Semakin hari kelihatan seolah-olah tidak ada pihak yang akan berundur dari terus mencetuskan kemarahan kaum.

Di dalam media siber, kaum Cina terus-terusan menghina Melayu dan Islam tanpa dikenakan tindakan. Ini menyebabkan lebih ramai kaum Cina bangkit ‘menyerang’ Melayu kerana tahu mereka akan tetap terlepas.

Kaum Melayu pula semakin kehilangan sabar dan membuat serangan balas. Walaupun serangan balas kaum Melayu tidak sehebat kaum Cina kerana tidak didokongi politikus, tetapi momentumnya juga semakin meningkat hari demi hari.

Pembangkang pula secara terang-terangan membela kaum Cina yang menyerang Melayu. Melalui satu forum yang mereka adakan, pembangkang bagai membuat kenyataan bahawa menghina Melayu dan Islam itu adalah sifat patriotik.

Hari ini, Melayu semakin tidak sabar, dan Cina pula seolah-olah tidak akan berundur. Sikap ini membawa Malaysia ke ambang ketidakstabilan. Jika ini berterusan, negara ini pastinya akan mengalami huru-hara.

ersoalannya, apakah kita benar-benar bersedia untuk menghuru-harakan negara ini? Amat membimbangkan jika ditanya kepada rakyat teramai, jawapannya ialah ‘Ya’.

Oleh itu, kerajaan hari ini menyeru agar semua pihak berhenti membuat provokasi. Semua bangsa digesa agar berhenti menimbulkan kemarahan bangsa lain.

Kaum Cina pantang sekali dipanggil pendatang, jadi kita hentikanlah memanggil mereka dengan panggilan pendatang.

Kaum Melayu pantang dihina Raja dan agamanya serta dipersoalkan hak istimewanya, maka kaum Cina harus berhenti menghina dan mempersoalkan Artikel 152 & 153 dalam Perlembagaan Persekutuan.

kerajaan boleh menyeru dan kita boleh berharap agar semua bangsa ‘meletakkan senjata’ mulai hari ini dan menghormati semua kontrak sosial yang telah dipersetujui sewaktu kita mendapat kemerdekaan dahulu.

Malangnya, semarak api perkauman di dalam diri masing-masing tidak mungkin padam selagi tiada tindakan tegas diambil terhadap mereka yang TELAH menghina Allah S.W.T, mempersendakan Raja-raja Melayu, mempertikai hak Melayu serta cuba mengubah sejarah.

Jika api perkauman ini tidak membakar Malaysia dalam masa terdekat ini, ia tetap akan membakar dalam masa 1, 2, 5, 10 atau 20 tahun akan datang andainya ia tidak dipadamkan segera, bagai lava gunung berapi yang sentiasa membara dan hanya menunggu masa untuk meletus.

Tindakan kerajaan yang cuba mententeramkan keadaan melalui kaedah pujuk rayu, menyeru dan mensabarkan orang ramai bukanlah penyelesaian. Ia cuma satu tindakan penangguhan.

Jika benar-benar serius ingin menyelesaikan masalah, kerajaan harus mengambil tindakan tegas dan drastik SEGERA untuk memastikan perpaduan sebenar antara kaum-kaum di Malaysia menjadi kenyataan.

Senaraikan apakah yang menyebabkan kaum-kaum di Malaysia semakin terpisah dan terasing antara satu sama lain?

Bagaimanakah untuk menyatukan anak-anak Cina dan Melayu dan memastikan mereka tidak terus bermusuh seperti ibu bapa mereka hari ini?

Kenapakah kaum-kaum Cina membenci Melayu?

Kenapa Melayu tidak membenci Cina?

Kenapa kaum Cina menolak acuan Malaysia yang punya Raja dan bahasa kebangsaan Bahasa Melayu serta agama rasminya adalah Islam?

Kenapa ada yang ingin mengubah sejarah?

Akhbar semalam melaporkan bagaimana seorang pegawai penyiasat dikenakan tindakan kerana berang dengan pengadu yang tidak tahu berbahasa Melayu. Sedangkan, pegawai tersebut berhak berang jika seorang rakyat Malaysia tidak tahu berbahasa Melayu sehingga menyukarkannya untuk menjalankan tugas.

Ini adalah keadaan sebenar Malaysia hari ini iaitu sudah lari dari acuan asalnya.

Kita tidak boleh terus menunda masalah tanpa menyelesaikannya atau rakyat akan mula melihat kerajaan sebagai tidak berupaya dan lemah.

Rakyat boleh akur dengan seruan kerajaan untuk menghentikan segala provokasi hari ini tetapi kita pasti pembangkang tidak akan sama sekali akur kepada seruan kerajaan itu.

Pembangkang, terutamanya DAP akan terus membuat provokasi membela Cina yang menghina Melayu, menghasut dan mendidik generasi akan datang agar membenci Melayu.

Dan sangat mengerikan bila memikirkan bahawa tiada satu tindakan pun yang akan diambil terhadap mereka.

Sedar atau tidak, di sinilah ujian sebenar kepimpinan hari ini. Masalah ini cukup besar sehingga boleh menjadi kayu pengukur hayat politik seseorang pemimpin.

Jika masalah ini terus ditunda, tanpa diselesaikan ia akan menjadi masalah pemimpin masa depan pula.

Justeru, kita perlu bertanya, siapakah pemimpin masa depan kita? Apakah kedudukan dan kekuatan Melayu dan Cina di masa tersebut tatkala gunung berapi itu meletus?

Bagaimanakah nasib Melayu dan nasib Cina setelah gunung itu meletus nanti? Siapakah yang akan selamat?

Apakah kerajaan akan terus menyeru, mengharap, menunggu dan melihat?

Semalam PM pun dah sound dan bagitau semua rakyat Malaysia, jangan pertikai atau persoal kontrak Sosial!

Apa yang susah sangat kaum tak sedar diri ini nak faham ya?
 
Ketahuilah...
Melayu itu tidak racist...
 
China boleh berniaga di kawasan Melayu.
Tetapi Melayu tidak boleh berniaga di kawasan China
Melayu boleh masuk ke kedai China
Tetapi haram China akan sokong kedai Melayu.
Itulah realitinya...
 
Ealoklah kita kekalkan..
Keidupan yang harmoni ini
 
Di bawah kepimpinan Najib
Kita yakin rakyat akan menolak
Politik cauvinist-racist
Gerombolan Pakatan Pembangkang
DAP, PKR, PAS

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...